Växer så det knakar.

 Vilka växtskutt båda barnen tagit i vår. I morse kom Emil i ett par högvattensjeans och han vägrade ta av dem. Skor och kläder behöver bytas ut. Agnes är i en mitt i period och ibland passar 134 och ibland är det lite stort. Helt plötsligt efterfrågar hon jeans! Vad har hänt?!? Hon vill ha jeans och vara cool. Sötaste loppan!
 
Igår hade vi avslutning på skolan med Agnes klass. Vilken fin klass det är. Barnen sjöng och de har en helt underbar fröken, Madde. Till hösten börjar hon skolan. Vad hände? Vi gick tipsrunda på skolan och när en förälder läste upp svaren så samlades barnen runt henne. Då ser jag helt plötsligt hur Agnes och Emil står och håller varandra i händerna. Fina barn vi har och ibland bråker de inte.
 
Emil har nerräkning till sin födelsedag och i morse när han vaknade sa han "fyra dagar kvar bara". Båda barnen är uppspelta över att de nya kusinerna ska sova över hela helgen. De har inte haft barn som sovit över hemma. Det har bara varit hund och vuxna tidigare. 
 
I morgon ska vi till Kreativum i Karlshamn. Roligt!!!
 
Igår for vi runt där hemma och röjde, klippte gräs osv. Helt plötsligt luktade det jättemycket mögel på ovanvåningen och Magnus började röja i badrummet. Det slutade med att han höll på till typ tolv och skrubbade golv i duschen, fixade med rör vid vasken (som var felmonterade och vi skulle ringa rörmokaren) men till slut så löste han det själv! Nu blev både badrumsmattor och duschdraperiet tvättat i alla fall. Just det, gräsklipparen gick också sönder igår. Vi har flyt nu.
 
Ikväll ska jag unna mig ett stort glas vin tillsammans med min sambo, bror och svägerska. Så jäkla skönt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0