När morfar fyllde 55 år

 
För 1,5 v sedan firade vi morfar som fyllt 55 år. Vi blev bjudna på en hel helgs hotellvistelse i Malmö. På fredagen åkte vi ner lite tidigare och busade till det på mormor och morfars rum med ballonger och serpentiner. Emil hade gjort en teckning och vi blandade två rom och cola till dem. När morfar ringde och tackade så fick jag förklara att den som stod på Emils teckning var till honom (jättestark) och den andra kunde mamma ta (pyttelite rom i). Vi gick en runda på stan på eftermiddagen. Jag hade bokat bord på TGI Fridays. Vi började med bubbel på vårt rum som Danne tagit med och sedan gick vi ut och käkade. En lugn och härlig kväll.
 
 
På lördagen åkte vi till Den Blå Planeten i Danmark. Jättefint. Barnen tyckte det var kul men blev lite gnälliga och trötta i benen efter ett tag. Vi käkade lunch där och satt utomhus i det soliga vädret.
 
På kvällen hade jag bokat bort på Rose Garden och vi åt buffé så det sprutade ur öronen. 
 
Söndagen ägnades åt Folkets park. Helt underbart ställe även om det började lite sorgligt med en kille som låg vid lekplatsen och hade tagit en överdos. Förutom den händelsen så hann barnen både klättra, gunga, bli ansiktsmålade, cykla, hoppa på studsmatta och vi avslutade med att se på en cirkusteater, Rapunzel.
 
Hur lyxigt var det inte att äta hotellfrukost två dagar i rad och att bara äta ute en hel helg? Det var precis vad jag behövde...en helgs umgänge med familj. Skönt att slippa allt plock, tvätt, disk och matlagning i tre dagar. Hotellfrukosten var kanon och jag gjorde våfflor med grädde och sylt till barnen.
 
Tack alla för en helt underbar helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0