Konfirmation

 
Det var länge sedan jag var på konfirmation. Tiderna förändras och tur är väl det. Det var Isaks fotbollslag som konfirmerades tillsammans och de spelade fotboll i kyrkan. Coolt! Idag har de helt vita kläder (lite ku klux klan känsla fast utan mössorna) och på min tid var det blåa och röda kragar eller vad det nu heter (eller minns jag fel?). Jag fick se en tvåveckors bäbis. Jag blir helt sjuk och vill bara ta den lille plutten och springa iväg. Bäbis! Varför skaffade vi inte tre barn?
 
Vad sällan vi träffas alla. Det är ju så kul. Andreas med familj var inte där eftersom Andreas sprang Göteborgsvarvet. I sommar kan vi kanske få till lite fler träffar med släkten. Vår sommar är ganska blank. Magnus jobbar de första veckorna på sommarlovet och jag ska en hel dag till Tyskland med JävlaJenny. Så jäkla skönt att bara få sitta ner en hel dag och babbla i lugn och ro. Sedan ska vi på 40-års kalas och släktträffen i augusti. Min kompis kommer hem med sin familj från Ibiza så några dagar i augusti tänker jag parkera mig i Ystad. För övrigt är det blankt. Det är både stressande och skönt. 
 
Söta Lilly. Emil är inte rädd för henne längre! Plötsligt händer det.
 
Hej farmor!
Farfar fyllde 75 i lördags men vi ska inte fira honom förrän om en vecka drygt. Fyllerydsstugan med övernattning och grillning. Åh, vad kul!
 
 
 
 
Då är kusinen Isak konfirmerad. Jag är väldigt imponerad över hans lugn när han pratade i kyrkan. Han pratade lugnt, tydligt och lät jätteproffsig!
En massa god mat! Det är bara Emil som är inne i en "jag gillar inte någon mat period". Emil gillar inte ens kladdkaka. Hur är det möjligt?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0