Kalas och feber

Idag var det dags för kalas igen. Agnes älskar att komma iväg på kalas och idag fick hon ha lite läppglans och rouge på kinderna. Stort! 
 
Emil smällde till med feber idag. Han brukar vara illhungrig vid halv elva-tiden men idag tjatade han inte om lunch och jag tyckte det var märkligt. Strax efter kl tolv blev det pannkakor och då borde han varit som ett hungrigt lejon men han åt bara en halv pannkaka och sedan kom det:
- Jag fryser.
Fan, fan, fan tänkte mamman och kände på hans panna. Feber. Det började lite nätt på strax över 38 grader men nu låg han på över 39 och jag försöker få i honom febernedsättande. Det går sådär. Han har ont i sitt ena ben och jag måste kolla så han inte har en fästing någonstans. Igår var han och Agnes i dungen och byggde koja i flera timmar.
 
Jag hade planerat att vi skulle åka till Barnens gård i morgon men det lär bli svårt. Så j ä k l a typiskt. Magnus for runt i nästan en timme och letade efter både vanlig nyckel och reservnyckel till mopeden innan han hittade reservnyckeln i alla fall. Han skulle iväg och jobba och tog moppen för att vi skulle kunna ha bilen. Suck.
Innan Emil blev sjuk så lekte vi skola igen. Idag övade vi klockan. Svårt. Börjar med kvartarna. Båda barnen räknar minus nu. Häftigt. Agnes läser väldigt bra och det märks att hon läser ofta på kvällarna nu. Det hjälpte att låna en bok om disco på bibblan :)
 
För tillfället är det lite kaos på nätterna. Båda barnen vill sova hos oss och båda vill ligga i mitten och de vill inte ligga bredvid varandra. Ingen lätt matematik det där. Emil vaknade dessutom kl 05 i morse! Det var länge sedan. Jag lyckades somna om till kl 06 men det var ändå liiiite tidigt. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0