Fixarhelg

Den här helgen började väldigt lugnt. Jag hämtade barnen tidigt i fredags (var på jobbet kl 06.15!!!) och det var glada barn. Agnes frågade om hon fick ta hem kompisar och jag sa att jag ville träffa henne så det fick bli lek i helgen i stället. Hör och häpna men hon nöjde sig med det! Det känns som om hon börjar bli vår goa Agnes igen och trotsen kan ha lugnat ner sig. Sedan gick vi till bibblan och lånade en massa böcker. Vi avslutade eftermiddagen med att gå och fika. När vi kom hem så verkade Emil väldigt, väldigt trött och jag trodde faktiskt att han skulle bli sjuk. Han var på toa typ tre gånger och han fick bädda ner sig i soffan med surfplattan. På kvällen käkade vi tillsammans och sedan tog vi en kvällspromenad. Lugn skön fredag!
 
Lördagen blev fixardag. Magnus och Zacke målade på huset, jag och de små städade bilen och rensade ogräs, bar ut utemöblerna och vi åt vår första lunch ute på altanen. Sedan åkte dynorna fram till möblerna i uterummet, jag hann dammsuga, Agnes fick hit sin kompis Alice, Elis och Charlie var här och lekte, det blev en promenad med Emil (som blev sååååå trött i benen när han körde sparkcykel) och på kvällen grillade vi en hel laxsida och hade potatishalvor i ugnen. Jag tände en massa ljus och vi åt och ingen klagade på maten. Stort kryss i taket! Vad skönt det var att bara sätta sig ner med ett glas rött efter en hel dags nyttigt utomhusarbete. Barnen somnade tidigt eftersom de ville att vi skulle läsa för dem och ju tidigare de lägger sig desto mer hinner vi läsa. Agnes är för tillfället väldigt förtjust i Nelly Rapp. 
 
Idag blir det en föräldraträff kl 10 angående situationen på Emils dagis och kl 14-16 ska Agnes på kalas. I morgon ska jag till Karlskrona, tisdag, Kalmar och fotbollsträning på kvällen, onsdag har Agnes uppvisning i något någonstans....det rullar på. Det är stängt på skolan/dagis/fritids nästa måndag så jag har tagit ledigt och funderar på att överraska barnen med Astrid Lindgrens värld. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0