Det blev en "långhelg"

 
Jag skulle visserligen haft semester i måndags men eftersom Emil fick feber och hosta så blev det VAB i stället och jag är fortfarande hemma med honom. Detta är nog rekord, 10 dagars VAB med båda barnen på fem månader. Den positiva nyheten med den här VAB:en är att Emil äntligen tar medicin. Han fick hostmedicin men jag vet inte om jag kan säga att den hjälpte direkt. 
Emil älskar att hjälpa till och hans nya favoritsysselsättning är att diska (vilket med all säkerhet säkert beror på att vi har diskmaskin).Han brukar få diska av allt innan vi sätter in det i diskmaskinen så blir han nöjd.
 
Vår helg blev ganska aktiv. Magnus målade och målade. Vårt gröna uterum börjar bli vitt. Jag skötte barn och hushåll och den viktiga drinken. 
Jag bakade drömmar, Emils sega pepparkakor och gjorde inlagd chili.
 
Vi var nere på Gökaskratt och barnen lekte med kompisar hela lördagen. 
 
Kvällen ägnades åt fotbollsträning. Tänk, att det kan vara så kul. Nio tappra tjejer och för första gången tittade solen fram. 
 
Igår nattade Magnus Emil och jag Nattade Agnes. När jag var färdig gick jag förbi Emils rum och tittade in till Emil där Magnus låg och pratade med honom. 
-Vänta mamma, utbrast Emil, och klättrade över pappa.
Sedan sprang han fram och kramade mig sådär hjärtligt och oväntat. Sedan återvände han till sängen och slängde iväg några slängpussar till mig. Ibland vill man bara äta upp den lille mjuke.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0