Den där känslan

I söndags vaknade jag i en tom säng. Där brukar vara minst ett barn. Jag låg och lyssnade och hörde hur de pratade sådär tyst så inte jag skulle vakna. Jag tassade fram till Emils rum och där låg de bredvid varandra utan att slåss och bråka! Ibland händer det. Oftast händer det när de tror att jag inte hör eller ser dem men de kan faktiskt vara snälla till varandra. 
 
Så länge sedan...
Agnes har alltid varit oerhört rädd om sin lillebror och hon skulle skydda honom mot allt. Emil tänker inte likadant och kan vara riktigt taskig mot Agnes. Han kan dessutom vara taskig mot henne om han får en kompis med sig, två mot en! Vet inte hur vi ska få styr på det. Agnes är retig men hon älskar sin lillebror över allt annat. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0