Första avslutningen i kyrkan

Dessa ögon....
 
Så kom den då, skolavslutningen. Först var det samling i klassrummet. Alla barnen fick samlas i en ring och de fick visa sin fröken Madde hur de kände sig (tumme upp eller tumme ner). Barnen visade tumme upp och alla var glada för att det var sommarlov. När det var Agnes tur gjorde hon en tumme upp och en tumme ner. Madde frågade om hon ville berätta och det ville hon.
- Tummen upp är för att det är sommarlov och tummen ner är för att jag inte ska få ha dig mer.
Gullhjärta. Hon har verkligen gillat sin fröken. 
 
Agnes får kram av Madde.
 
På väg mot kyrkan.
 
Nyfiken tjej. När de spelade den blomstertid nu kommer så kom tårarna. Min lilla, stora, fina tjej.
Efter kyrkan samlades vi i klassrummet igen.
Sedan bar det av mot Gökaskratt. Barnen badade hela eftermiddagen på Gökaskratt. Det var hela 17 grader i fredags.
 
Sötaste lurven. Oj, vad han är långhårig :)
 
Min stilige gosse. Kavaj och allt och han satt så fint både i klassrummet och i kyrkan. Tänk, om två år är det hans tur också. 
 
Just nu längtar jag efter semester. Om två dagar har jag två veckor tillsammans med de här lurvingarna. Det är efterlängtat. 
 
Förresten, vet vad Agnes sa en kväll..
-Mamma, jag tycker inte det är fint med hår på nopplan.
-Okej, men det kommer du också få.
-Eh...10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0...
Agnes lyfte på täcket och tittade ner i trosorna.
-Nej, det hade inte kommit något hår nu heller.
 
Var får hon allt ifrån?

Kommentarer
Postat av: Pappa

så fina humplingar.
Om två år kan jag kanske vara med på avslutningarna. Hade varit så mysigt att vara med.

2015-06-16 @ 22:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0