Snöbollskrig

 
Igår hade vi snöbollskrig med barnen. Vad roligt det är nu när de börjar bli lite större och man kan busa med dem. De bryter inte längre ihop om de får en snöboll på sig. Magnus gjorde en jättevurpa på gatan. Det var verkligen snorhalt.
 
Agnes var på innebandyn i söndags och jag tittade på sista halvtimmen. Hon kände sig inte helt bekväm eftersom ingen i hennes ålder var där. Lilla humplan. 
 
Igår hade Emil en lång utläggning om att han ska uppfinna saker när han blir stor. Han ska bl a göra en superdräkt och åka och kriga i Norge. När jag infomerade honom om att han absolut inte får åka och kriga någonstans eftersom jag vill ha honom kvar och han får inte dö så funderade han i några sekunder och sa sedan:
-Men mamma, jag kan ju öppna magen och sätta in fem hjärtan till.
Lille kloke. Tyvärr funkar det inte så. Han skulle göra en dräkt till mig också men jag ville inte åka och titta på något krig och se andra människor dö så då ville inte han heller åka. Inte utan sin mamma. Mycket funderingar nu. Han ska bl a uppfinna en helikoptermössa som gör att man kan flyga. 
 
Helgen var kort och ganska lugn. Magnus var krasslig så han har tagit det lugnt. De stora barnen var också hemma. Älskar när familjen är samlad och tycker att det är mysigt när Zacke har tjejen hemma. Ju fler desto bättre. Hur ska jag och Magnus klara oss när barnen börjar flytta hemifrån?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0