Och så kom det snö!

 
Till slut kom det en massa snö och då gäller det att passa på. Vi gjorde både snögubbe och snölykta i fredagskväll. Bästa kramsnön. Emil hade på sig solglasögon hela tiden fast snögubben fick låna dem. Emil kallade snögubben Gangnam Style.
 
Balansen här hemma nu är att Agnes är tokarg och Emil tokgo'. I lördags var Emil på kalas och när han skulle gå dit (grannen fyllde fem) så frågade han om inte jag kunde följa med. Självklart sa jag och slängde på mig skor, halsduk och mössa. Han tittade på mig och sa:
- Mamma, vad fin du är i den tröjan.
Jag hade en helt vanlig grå collegetröja...
 
I helgen pratade han i telefon med morfar och jag hörde hur han helt plötsligt sa:
- Ursäkta, jag hör inte vad du säger.
Var kommer denna artighet ifrån? Charmigt är det i alla fall.
 
Agnes är  också charmig men eftersom hon är sex år nu så får vi mest höra att hon hatar oss, vill slå oss, att hon tycker att vi är dumma osv. Det är mest synd om henne själv. Jag frågade henne igår (när vi hade en lugn kramstund) om hon älskade sig själv och då svarade hon "nej, för jag blir så arg och säger dumma saker". Aj, i mammahjärtat.
 
Igår åkte jag pulka med barnen vid Strömbergshyttan och nu är Magnus där med dem. Det gäller att passa på och njuta av snön!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0