Eftermiddagsutflykt

 
Magnus hämtar barnen tidigt måndag-onsdag och igår var det underbart väder ute så han tog med dem ner till sjön. Där finns det alltid något roligt att göra. Klättra på stenar, kasta stenar, hitta pinnar osv. Naturen är bästa leksaken för barn. Det kommer en tid när de gör allt för att få vara hemma och sitta med surfplattan så det gäller att passa på så länge vi kan få ut dem i naturen.
 
De verkar ha haft en mysig stund ute och jag önskar att jag också varit med. 
 
Igår tog jag och Emil vår kvällspromenad. Det är mysigt att gå med bara ett barn, hand i hand i mörkret och prata. Emil pratade på och vi började prata om Thailand. Jag berättade hur viktigt det är att smörja in sig för att inte bränna sig i den skarpa solen. Emil funderade och sa:
- Mamma, Abdullai har verkligen inte använt solkräm för han är helt svart...
Abdullai jobbar på Emils dagis och kommer troligtvis från Somalia.
Det blev en promenad med prat om olika hudfärger.
 
Agnes hade haft med sig sin borttappade tand på skolan. Stolt tjej.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0