Bus med Danne

Sist vi var i Skåne så träffade vi Dannes nya Maria. Hon har två barn, Oliver 8 år och Tyra 4 år. De ska följa med till Thailand och det ska bli superkul. Agnes och Emil är väldigt förtjusta i Danne och han brukar alltid härja med dem. På sportlovet ska Agnes och Emil vara i Skåne eftersom jag och Magnus jobbar hela veckan. Då ska alla barnen få träffas. Det kommer säkert gå bra men jag kan tänka mig att Agnes och Emil kommer bli lite avundsjuka på Oliver och Tyra :)
 
Fyra veckor kvar. Vi börjar bli redo. Sprutor fixade, resväskor inköpta, pass beställda. Husfix kvar (posten, blommor, soptunnan). Växla pengar. Hur mycket behöver jag växla egentligen. Agnes och Emil ska få ta 500 kr var från sitt sparkonto så de kan få känna att de har egna pengar. Om vi stannar till i Bangkok på hemvägen så lär det inte vara några problem att handla :)
 
Vabruari har kommit. Barnen är friska...peppar, peppar. Vi får se hur länge det håller i sig. 
 
Jag har kommit in i en fas med dålig sömn. Somnar sent och sover oroligt. Stora svarta påsar under ögonen. Det är mycket som snurrar i huvudet nu. Resan och allt på jobbet. Jag är inte särskilt känslig för omorganisationer och brukar tycka att det mesta leder till något positivt men just nu är det väldigt rörigt och vi jurister på småorterna vet väl inte riktigt i vilken riktning vi är på väg. Jag är inte främmande för att byta jobb men vet samtidigt att det tar väldigt mycket energi att byta jobb också. Dessutom blir ett jobbyte säkerligen en flytt också så det får vänta några år. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0