Livet är inte rättvist, AMEL på det.

 
 
En kväll satt jag och spelade kalaha vid köksbordet med Emil. Han började plocka av mina kulor och jag påpekade att det var väl inte okej.
-Mamma, LIVET ÄR INTE RÄTTVIST!! 
Har jag tragglat det några gånger.... :)
 
En kväll när jag nattade Agnes berättade hon om en ramsa hon fått lära sig på sångleken i kyrkan. Hon knäppte sina händer (jag himlade med ögonen) och sedan körde hon hela Gud som haver barnen kär och avslutade med AMEL. Jag började gapskratta. AMEL.
 
Emil i bilen en dag.
-Jag älskar Tyra...
-Vad bra...
-DU, vi är till och med kära i varandra!
-Okej....
-Men jag gillar inte att pussas...
-Det behöver du inte.
-Men när man är stor och vuxen måste man väl pussas?
-Tja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0