Ordning och reda i julkrubban

Jag köpte ju en massa figurer till en julkrubba men hade ingen julkrubba. Smurfhuset blev jättebra. När jag ändå var igång så moderniserade jag historien lite. Två barbapapafigurer (en mörk mamma som kan få representera den lilla andel invandrare vi har i vårt land), lite smurfar med olika sysslor och de vanliga figurerna. Just det, jag hittade en av Agnes änglar som fick vara.....ängel.
Smurfett, en smurf och Gargamel fick vara de tre vise "männen".
 
Jesus fick två pappor. Mer troligt med två pappor än "Guds son"....om jag får bestämma och det får jag ju.
 
Smurfhuset i all ära men det blev lite för många personer inblandade i den nya historien och barnen ändrade om figurerna varje dag så det blev mer en lekstuga. Min snälla svärfar gjorde ett ordentligt stall till mig så nu ska jag bara hitta lite halm till det.
Ordning och reda. Historien är återställd. Vad duktig han är Bengt. Otroligt fint stall! Stort tack.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0