När tant fyllde 43

I höstas någon gång så fyllde tant 43 och det firades med Skånefamiljen. Danne och Maria hade med sig lilla Stella som var en riktig liten prinsessa. Det är så mysigt med barn! 
 
 
 Emil älskar att busa med morfar när han tar sin powernap. Det är lite otäckt men ändå roligt att kittla honom :)
 
Igår nattade jag Emil. Jag älskar att hitta på godnattsagor. Emil fick höra sagan om flickan FisaLisa och pojken Rajsabajsa som blev retade för sina konstiga namn men som fann varandra och blev bästa kompisar. De hade en tandemcykel och cyklade till sjön och badade (men de simmade absolut INTE under bryggan), fiskade och busade. När de blev äldre flyttade de till olika städer och pluggade men ringde varandra och träffades ibland. Till slut köpte de ett stort hus tillsammans men där kände de sig så ensamma så de skaffade en katt Kissemisse (Emils namnval) och en hund ToreSnore....osv. Emil är lite snorig så jag sa godnatt ToreSnore. Nu sover du! Voff, svarade Emil. Han har humor han...
 
En morgon vaknade jag av att Emil kröp in till mig och viskade:
- Mamma... Mamma!
- Mmmmm....
- Du och jag, mamma...
 
Goa unge. Igår hade jag en "nu tankar jag mina barn med uppmärksamhet"-dag. När Emil åkte iväg på kalas var jag och Agnes ute och gick i över en timme. Vi tävlade och körde intervaller. Jäklar vad snabb hon är....eller vänta...jäklar vad långsam jag är :) Det är mysigt att bara gå och prata och fnissa och prutta och rapa. Vi har samma humor. Sedan vid sju-tiden var jag och Emil ute och gick. Vi gick dit näsan pekar. Det tyckte Emil var jättekul.
 
Emil och Agnes använder Kik på mobiltelefonerna. De brukar skicka till mormor och till JävlaJenny. Agnes brukar spela in videomeddelanden och skicka. Enligt JävlaJenny hade hon spelat in något meddelande till henne när hon satt på toa. Hon är sin mamma upp i da'n :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0