Julklappsförstöraren

 

Ibland är han ju bara för söt vår gosse. Han önskar sig Skylander i julklapp. Det finns inget som han önskar sig mer än Skylander (ett spel till Wii med gubbar och en plattform). Vi har köpt Skylander på Blocket och fick två olika versioner med olika gubbar. Vi slog in det ena och bestämde att han skulle få bara det i julklapp och att han kan få det andra vid ett senare tillfälle. Det andra, som inte är inslaget, la jag i min garderob, högt upp.

 

I förrgår kom jag in i sovrummet och upptäckte att Magnus nattduksbord (en barstol faktiskt) stod bredvid sängen, ganska nära min garderob och jag frågade Emil varför den stod där.

-Eeeeh, jag har bara suttit på den lite.

Han såg väldigt skyldig ut och jag misstänkte genast att han hade haft den som trampolin eller något för att hoppa i våra sängar men jag sa inget utan ställde tillbaka den. Sedan kröp vi ner i våra sängar och Emil låg och vände och vred på sig. Sedan kom det.

- Maaaamma.

- Ja?

- Tror du att jag får Skylander i julklapp?

Emil såg sjukt nöjd ut och då förstod jag. Han hade använt barstolen till att nå upp till garderoben!!

-Nej, jag tror verkligen inte att du får ett Skylander i julklapp. Det är ju jättedyrt.

- Men Tomten kan fixa allt!!! Han kan ju magi…

- Ja, kanske det kanske men jag tror faktiskt inte att det blir ett Skylander.

Tystnad.

-Men mamma, om jag får ett Skylander i julklapp, får jag spela på det med det samma då?

- Nej, inte på julafton väl.

- Joooo, snälla.

- Men du får ju inget.

Tystnad.

 

 

Jag är ganska imponerad över Emils oskyldiga min och hans förmåga att hålla tyst ändå. Tills igår. När jag kom hem från jobbet så sprang två barn och mötte mig och det blev kramkalas. Sedan sa Agnes:

- Mamma, Emil har hittat Skylander i din garderob.

- Men du lovade, Agnes!! Sa Emil.

- Oj, jag glömde visst, sa Agnes.

Jag fann mig snabbt och sa:

- Ni får inte leta upp Oliver och Tyras julklappar!!! Varför rotar ni fram dem i min garderob?

- Emil (helt knäckt)

- Ska Oliver och Tyra få Skylander i julklapp???

- Jag kan inte berätta det för er för ni klarar inte av att hålla det hemligt…

Vita lögner, vita lögner, vita lögner…jävla unge…vita lögner, vita lögner, vita lögner.

 
 
Emil charmar sin mamma och gör en massa julklappar hela tiden. Han vet precis hur han ska göra.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0