Jordnötsallergi och julklappsinslagning

Vi lever. Vi har bara lite mycket nu så bloggen är inte prioriterad. Så småningom kommer det dyka upp ca 3000 bilder från alla luciatåg vi sett. Magnus har då tvingats se sju luciatåg i år :) Så är det om man jobbar i skolan och har många barn. I lördags gjorde jag julgodis, bl a rockyroad och Emil fick smaka. Han spottade ut den efter ett tag eftersom han varken är förtjust i choklad eller jordnötter (tydligen). Tre minuter senare svullande hans läppar upp till det tredubbla och jag började nästan hyperventilera. Magnus är lugnet själv, vilket är tur. Jag hittade mina Betapred, Magnus ringde sjukvårdsupplysningen och sedan åkte de in till sjukhuset. De stannade kvar en timme drygt och nu fick vi äntligen tid för allergiutredning. På måndag ska han ta prover men det vet han inte om. När Magnus hade kört iväg med Emil så försökte jag sysselsätta mig där hemma. Det gick sådär. Efter en kvart ringde jag och då svarade han inte. Då la jag mig ner på golvet och försökte andas lugnt och tänka på att Agnes inte skulle se mig bryta ihop. Jag var naturligtvis helt övertygad om att han hade svullnat upp i halsen och att Magnus höll på med hjärt och lungräddning vid vägkanten. 
 
Igår drack jag och Magnus förra årets glögg, lavendelsmak, och slog in 78 paket. Det börjar närma sig....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0