Herregud vilken kväll!

 
 
Igår hade vi nog en av de värsta kvällarna hemma. I samma sekund som vi kom innanför dörren så drog Agnes igång. Hon var bara arg, arg, arg och det gick inte att kommunicera med henne. Det skulle göras läxor, läggas in tvätt, borstas hår, ätas, ta fram kläder till gympauppvisningen idag, prova göra en bulle i håret till uppvisningen osv. Det var bara kaos hela tiden. Agnes slängde ut alla kläderna som jag lagt ihopvikta på hennes rum, hon drog omkull stolar, låg på golvet och när Magnus försökte kamma hennes hår skrek hon hjälp, revs och slogs. Jag som är helt opedagogisk tog fram saxen.... Hon var helt skogstokig och jag trodde att hon höll på att bli sjuk alternativ att vi skulle behöva ett avlastningshem i framtiden.... Hon skulle inte ha någon mat och när hon en timme senare kom ut och skrek efter mat sa vi nej. Det funkar inte så. Efter tre timmar lyckades Magnus prata med henne och då kom det fram att hon bara ätit knäckemackor till lunch och mellanmål eftersom hon inte gillat maten. Snacka om blodsockerfall!!! Magnus pratade med henne om vad som händer om man inte äter och fick sedan i henne mat. Tio minuter senare var hon vår vanliga Agnes. Hon bad om ursäkt och jag bad om ursäkt och sedan sa hon:
-Nej mamma. Idag var det bara mitt fel.
Lilla gumman. Sedan gjorde hon sin läxa och somnade bums. Vi var ganska slut allihopa efter den här dusten.
 
 
Den här gossen slapp det mesta av grälet eftersom han drog till Oliver när vi kom hem. Sedan käkade han kvällsmat där. Så skönt att han leker med kompisar. Han tycker att Agnes är jobbig när hon retas och skriker och jag tror att det är därför som han gärna drar iväg. Samtidigt är det bra att han äntligen vågar gå hem till andra människor eftersom han var så rädd innan och aldrig lämnade hemmet.
 
I morse hade vi en lugn och skön morgon och de åt frukost i soffan samtidigt som vi kollade på julkalendern. Ikväll blir det gympauppvisning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0