Mini

Då var det helg igen. Måndag, fredag, måndag, fredag. Emil vägrar fortfarande klippa sig. Han är till och med rädd för saxen. Han ojade sig vid matbordet en dag och sa "jag vill inte för mamma kommer klippa mig i örat" varpå Agnes snabbt svarade "nej, Emil, ögonbrynet var det som mamma klippt mig i". Som om det gjorde saken bättre....
 
 
Igår möttes jag av en gråtandes Agnes. Hon och Magnus hade bråkat. Hon var så trött och Magnus med. Båda var lika tjuriga. Till slut lugnade det ner sig och barnen började bygga lego. Det är trevligt att stänga TV:n och lägga undan surfplattorna. Barnen leker och ibland till och med tillsammans. Nu råder det surfplatteförbud vardagar och jag undrar om vi inte ska begränsa TV:n också. Annars kan vi lika bra tömma hela huset på leksaker. De leker ju aldrig med sina grejer. 
 
Barnkalas! Nu måste vi fixa med kalas till Emil. Dag är spikad. Vi måste bara fixa ut inbjudningkorten. Emil ska ha sitt första kalas.
 
Helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0