Klätteragnes

Agnes gillar att klättra. I söndags fick hon en ny erfarenhet. Känslan av friheten att klättra upp i ett träd och sedan paniken när man inser att man inte vågar klättra ner. Vi var på kalas hos kusin Jonathan och Agnes klättrade i deras träd. Helt plötsligt blev det ett jäkla liv och snälla storasyster for dit och försökte hjälpa henne. Agnes hade värsta paniken och till slut kom Magnus dit. Då blev hon bara otrevlig och kallade både Magnus och Natta en massa dumma saker så de gick därifrån och lät henne sitta kvar (med all rätt!). Det kom tårar och skrik en stund. Efter ett tag tyckte Natta synd om henne och gick dit och lyckades hjälpa henne ner. Snälla Natta. Jag hoppas verkligen att Agnes en dag kommer uppskatta sin tålmodiga storasyster. Utan Natta hade Agnes fortfarande suttit kvar i trädet....
 
Magnus jobbade i natt och idag var det jag som skulle lämna barnen på dagis och fritids. En ny erfarenhet för mig. Jag tycker att jag har jobbat upp min relation med Emil ganska bra under sommaren och att han har accepterat mig som en del av familjen men i morse var det på noll igen. -Jag vill att pappa ska lämna mig.... Suck, min egen son ratar mig. Okej om han varit i åldern där allt föräldern gör är pinsamt men han är bara fem och ska gilla sin mamma typ. Han sa inte ens hejdå när jag lämnade honom. Vilken markering. Ja, jag ska vara hemma mer....
 
Igår var det fotbollsträning. Åtta tjejer och alla utom två hade bryt under träningen. Någon hade problem med skor och benskydd, någon fick bollen i huvudet, några sprang ihop och slog sig, några började bråka. Men jäklar vad duktiga de börjar bli tjejerna och även om det är mycket konflikthantering, tröstning och hjälp med skosnören så är det helt underbart att träna dessa glada tjejer. 
 
På fredag kommer pappa och Sara och stannar tills på söndag. Vi ska ge oss ut på kantarelljakt. Magnus och barnen ska till Älmhult på lördag och heja på Natta i en talangtävling. På söndag ska Emil på Mulle och Agnes på kalas. Nästa helg blir det Skåne. Helgen efter det firar vi Natta. Helgen efter det ska jag och Magnus få en egen helg i Malmö. Det är såååå efterlängtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0