Vår påskhelg

I fredags var vi hos farmor och farfar och åt en massa god mat och träffade Diöfamiljen. Kusinerna busade och det letades påskägg i trädgården. Två ägg var hittade barnen! Vi hade en lugn och skön dag och det är alltid lika kul att träffas. 
 
Sedan var det dags för Magnus att jobba i två dagar och då passade jag och barnen på att lufta oss i det härliga aprilvädret. Strålande sol när vi gick ut och när vi kom fram till sjön började det hagla!
 
Vi påskpysslade också lite. Barnen är inga pysselbarn men Agnes sydde själv fast tuppkammen på kycklingen och hon gjorde det bättre än vad jag gjorde, vilket i och för sig inte säger något för allt med nål och tråd är inte min grej.
 
Emil frågade Agnes om hon inte kunde fixa hans fötter... Självklart, svarade Agnes och öppnade en fotsalong. Det har hon inte heller efter mig eftersom fötter är det äckligaste jag vet. Emil njöt för fullt.
 
Igår åkte vi ner till Ica och köpte årets första glass (i Sverige) och njöt av den i solen.
 
Man tager vad man haver.... Emil har ingen Ironman-hjälm och använder ett par kalsonger i stället :)
 
Idag fixade jag och Emil äntligen med krukorna här hemma. Så nu har vi också fått lite vår där ute. Vilken hjälpreda jag hade! Magnus satte upp studsmattan och fixade fint på altanen så nu kan det blir sommar vilken dag som helst. Idag satt vi nog 30 minuter och njöt i solen. Ljuvligt!
 
Nu är det dags att ladda för jobbvecka. Hela påskhelgen har varit en lång ätarhelg så nu ska det bli skönt att återgå till normala rutiner igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor Karin

Vilka härliga bilder från påsken🐣

Svar: Ja, fast ni saknades!
Magnus och Linda

2015-04-07 @ 16:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0