Mask i magen?

Filosofen Emil konstaterade idag:
-Pacman måste ha mask i magen för han blir ju AAALDRIG mätt.
Så sant, sa sant. Jag bröt ihop och han förstod inte alls vad det var som var så roligt.
 
När man klär sig så här så fort solen tittar fram:
Så blir man sjuk och får vara hemma från skolan. 
 
Ha, ha!!! sa den elaka mamman och satte igång "vi leker skola här hemma".
 
Jag gjorde vars en skolbok till dem och de fick först skriva sina namn och rita en bild på sig själva. Sedan fick de räkna pluss och minus. Därefter fick de läsa/räkna, typ "hur många fönster har vårt hus?" och "hur många blommor finns det i vårt hus (snabbräknat eftersom jag håller det sparsamt med blommor...de bara dör ju)". Därefter fick de rita, typ rita en röd boll, gul sol, grön ballong och avslutningsvis en blå bajskorv (mammahumor). De levde sig in i skolan och räckte upp handen och allt. :) Sedan blev det fruktstund och lite fri lek innan vi avslutade med en lyssna/lär övning. Jag läste om krokodilen och ugglan och sedan fick de en massa frågor om det jag hade läst. Det var ivrigt där ett tag. Sedan behövde fröken vila.....
 
Agnes har äntligen förstått att om hon vill bli bättre på att läsa så måste hon öva. Nu läser hon och läser och vi ska låna böcker till henne så hon får lite nya böcker att läsa. Igår läste hon Labolina för mig. 
 
I helgen blir det bl a gudstjänst. Det var väl lite otippat! Agnes ska sjunga i kyrkan på söndag. Vågen......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0