Gör det ont att dö?

 
Oj, vad mycket döden det är nu. Igår när jag nattade Agnes så frågade hon om det gör ont att dö. Ja, vad svarar man på det? Det gör ont att bli påkörd av en bil osv men hon menade "när där inte finns mer luft i lungorna". Jag som själv är inne i en period där jag funderar på döden och går runt och är rädd för att förlora mina nära och kära försökte låta så lugn som det bara går. Jag berättade om min mormor som somnade in så vackert och att om hon hade haft ont så hade hon nog varit ledsen? Det är mycket funderingar på döden nu. Vad händer när vi dör? Gör det ont när maskarna kryper i oss? Sedan kom den här:
-Om man tror på Jesus så kommer man till himlen och om man inte gör det så kommer man till ett hemskt ställe.
Suck. 
Nej. Vissa tror så. Vissa tror att om man är snäll så kommer man till himlen. Vissa tror inte alls på himlen och vissa tror att vi föds igen. Jag hatar den här jäkla skrämselpropagandan. TRO....annars hamnar du i helvetet. Jaha, så säg elaka saker men tro så kommer du till himlen ändå?!?
Jag berättade att det finns människor som har varit döda några minuter och att de har berättat om ett ljus och att nära anhöriga stod och väntade på dem och att de inte bara var de som tror på Jesus som har upplevt detta. Agnes nöjde sig med det. 
 
Den här helgen har hon verkligen försökt. Det gör lite ont i mig också att se hur hon försöker hålla igen på humör och fula ord och jag funderar på om hon ska explodera till slut. Det ska ju ut....ilskan....och det är helt ok men det är inte ok att vara elak. Den här helgen har hon verkligen kämpat med att vara snäll till Natta och jag tycker att hon har varit gullig mot storasyster. Skönt när det funkar. 
Mitt lilla fina hjärta. Idag ska hon på kalas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0