Vilken helg!

Fredagen inleddes med att vi körde ner till Skåne eftersom Magnus och farfar skulle lägga golv hemma i huset. Sedan skedde en "incident" på fredagen som gjorde att luften gick ur mig. Vi har äntligen bokat resa till Thailand och en person som inte har så mycket med saken att göra la sig i och gjorde bort sig ordentligt. Alltid tråkigt bara när det drabbar barn. Sorgligt. 
 
Jag återhämtade mig och min mamma som är världens bästa gick in och erbjöd sig att lösa det hela. Idag fick jag 10 000 kr i födelsedagspresent av henne och Anders till vår Thailandsresa. Stort tack. Igår hade vi en heldag med lillebror och min kusin Jävlajenny vilket också gjorde det lättare att fokusera på allt positivit.
 
Agnes klättrade jättehögt upp och fick först panik för att där var en groda och sedan för att hon var för högt upp. Tur att vi hade en brandman med som kunde ta henne på ryggen och kana ner.
 
 Vi åkte först till Degerberga och letade kantareller. Tyvärr så hittade vi inte så många men barnen fick en härlig eftermiddag i skogen. 
 
Jävlajenny busade med barnen.
 
Otroligt vackert. Vi körde bort en sväng till Forsakar också. Nästa gång får vi ta oss upp hela vägen men barnen var lite trötta och hungriga efter några timmars busande i skogen.
 
På kvällen åt vi god middag och skrattade massor. Kul att Jävlajenny också stannade på middag. Danne sov över så nu är han och Anders ute och reser ett staket. Barnen badar i bubbelbadkaret. Ikväll kör vi till Småland.
 
Igår kväll hade morfar och Emil en hemlis. Eller hemlis och hemlis....Emil höll tyst i ca 3 minuter sedan visade han hemlisen i mitt öra. När klockan var nästan halv nio så tog de dynor och la sig där ute för att titta på stjärnorna. Emil och Agnes tyckte att det var jättehäftigt. 
 
Jag är så oerhört tacksam för min fina familj. Både min egen med alla underbara släktingar och Magnus. Så många snälla människor med bra värderingar och stora hjärtan. Det är en gåva. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0