Två tappade tänder

 
 
Den 18 juli hände det. Agnes tappade sin första tand. Hon var överlycklig och bara skrek rakt ut "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!". Sedan visade hon Emil sin glugg och han vitnade och konstaterade "det kommer blod...". Agnes brydde sig inte om lite blod i munnen hon var bara sååå glad. Någon vecka senare tappade hon tand nr 2. 
 
Hon hade en rolig fundering om tandfen. 
-Mamma, jag ska lägga min tand under kudden i stället för ett glas. 
-Eh, jaha...(oroad mamma tänkte hur fan ska jag hitta tanden i sänge och var ska jag lägga pengen?).
-Jo, jag tänkte att när tandfen kommer för att hämta min tand så vaknar jag ju om jag lägger den under kudden.
-Eh, men varför vill du vakna?
-Jag ska prata med henne.
-Om vad?!?
-Jag ska fråga henne vad hon ska med alla tänderna till...
 
Okej, det var ju också en fråga. Visst är den sund? Tandfen har ju hållt på i alla år och samlat och samlat på alla barns tänder men vad gör hon med dem?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0