Premiär för minigolf

Fredagar hämtar jag barnen vid ett-tiden. Lyxigt. I fredags åkte vi till skogen och kollade på svamp. Skogen är verkligen full med svamp.
 
Vi hann även med en tur till Göka. Där blev det glass och minigolf. Minigolf var en ny upplevelse för barnen och jag tackade nej till penna och papper för att skriva i resultatet. Golfklubbor och golfbollar räckte mer än väl. Barnen sprang runt och testade banorna och det fanns inga regler. Emils slagskott var annorlunda...
 
 
Just nu har jag värsta magkatarren. Jag längtar efter hösten och mörkret när det är ok att stänga in sig och elda i brasan. En hel del måsten försvinner då. 
 
I morse satt Emil och gosade i mitt knä. Han fick syn på en klubba och frågade om han fick den.
- Verkligen inte. Det är inte lördag idag.
- Efter frukosten då?
- Nej. Du får ingen klubba alls idag.
- Suger du, eller?
 
 Eh...var har han lärt sig uttrycket "du suger"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0