På måndag lägger vi undan surfplattorna

Nu är jag igång igen....en vecka utan surfplattorna till att börja med. En kollega berättade att hennes barn fick två veckors surfplatte och TV förbud och hon upptäckte att familjen började umgås tillsammans. Sista tiden har jag märkt att Agnes förflyttar sig mellan datorn, TV:n och surfplattan om hon inte leker med kompisar och jag känner att hon måste kunna göra något med alla sina andra leksaker. Så nu kör vi.
 
Igår hämtade jag barnen tidigt och vi gick till bibblan och hängde där drygt en timme. Barnen spelade lite fia med knuff och jag parkerade mig i en soffa och sedan kom de med böcker som jag skulle läsa. Vi lånade hem ett berg och fortsatte läsa i sängen. Mysigt.
 
På eftermiddagen hann jag med att göra äppelkaka och våra sega russinkakor som Emil älskar. Stora barnen kom hem och vi satt i uterummet och åt tillsammans HELA familjen. Plötsligt händer det och härligt är det.
 
Idag var storebror Viktor och Sanna här. Emil började morgonen med att leka hos Albin och Agnes och jag pysslade vid köksbordet. Jag la undan alla måsten och fokuserade en stund på min stora tjej.
 
Vi börjar med surfplattestopp...ska vi stänga TV:n också eller bestämma typ endast barnkanalen 30 minuter/dag. Jag är så trött på Agnes jäkla Winxclub. 
 
Thailand är på gång. Vi räknar och funderar. Så länge som möjligt så billigt så möjligt. Vi åker antagligen i februari-mars och kommer vara borta drygt tre veckor. Eventuellt åker Magnus med och eventuellt åker Natta med. Det stora problemet nu verkar vara att hitta billigt boende i Hua Hin eftersom vi blir för många för att bo hos pappa och Sara. Alla säger att det är så himla billigt att bo i Thailand....men jag hittar bara bara boende för typ 700 kr/natten och då är det verkligen ingen lyx men typ en liten pool och eventuellt frukost, ett rum med barnen i våra sängar och en extra säng till Natta. Det blir boende för ca 15 000 kr. Det bästa vore kanske med en lägenhet så vi kan laga mat själva ibland. Mycket att fundera på och brådig börjar det bli för flygen verkar bara bli dyrare och dyrare. Billigast är Aeroflot och vad jag har har förstått så har de ryckt upp sig och har jättefina flygplan. Det stora problemet är kanske att planen består av en massa fulla ryssar....fördomar, eller?  :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0