Helgen

Vilken härlig helg vi hade. I fredags testade vi först minigolf på Gökaskratt. Det var golf utan regler. Barnen sprang runt och testade olika banor. Emil körde slagskott och det funkade för honom...
 
Agnes var för rolig. När jag hämtade henne på skolan i fredags så satte hon sig i bilen, lutade sig tillbaka och sa:
-Jag måste bara samla lite kraft.
Jag höll på att skratta ihjäl mig. Hon är underbar. 
 
Sedan körde vi och handlade lite blommor och hann med en tur i skogen med.
 
På kvällen grillade vi och tog det lugnt. Sköööönt!!!
 
 
 
I lördags kom Albin hem och lekte med Emil. Sedan for vi in till Växjö och handlade färg och en massa annat. Magnus målade en massa och jag fixade mat, kålpudding! Fy vad det är gott. Barnen tokvägrade smaka det. På kvällen cyklade jag och barnen till skogen och gick en promenad men det var så in i bomben med mygg!
 
I söndags målade Magnus precis hela dagen. Fy vad han har jobbat i helgen! 
Jag och barnen åkte in till Växjö och var på Skogens dag. De fick spika spik i trädstubbar, klättra upp i skogsmaskiner, åka häst och vagn och busa runt. Emils kompis Albin var där och de bjöd oss på grillad korv. Väldigt trevligt. Emil kunde inte låta bli att klappa en häst och svullnade helt igen i ena ögat. Vi måste gå och kolla upp hans allergier.... 
 
Vi åkte in en sväng på stan och när vi kom hem så kom Alma och Astrid på besök och lekte några timmar. Snipp, snapp snut så var helgen slut.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0