Frukost på sängen och kycklingj-vel

Idag fyller jag år och vilket firande det blev. Alla barnen var hemma så det blev många barn och paket i sängen. Ljuvligt. Agnes hade dessutom övat innan och gav mig frukost på sängen för drygt en vecka sedan så hon kunde verkligen hela grejen. Magnus hade varit med barnen och handlat och de hade valt jättefina grejer, doftljus till badrummet (de vet att jag badar ofta), ljus som såg ut som en uggla (en liten tjej hade hört mig säga att jag gillade ugglor), små bubblevattensflaskor, micropopcorn, vantar, garmin vivofit (träningsarmband...sjukt roligt), micropopcorn med bl a wasabismak och Emil hade valt ett damsugarmunstycke :) Vi behövde ett nytt så det var bra tänkt. Jag är så tacksam över mina stora fina familj, släkt och vänner. 
 
 
För några helger sedan skulle jag vara duktig och göra beer can chicken. Rå kyckling träs över en nästan full ölburk och sedan ska det stå och gotta till sig i ugnen i några timmar. Kycklingjäveln välte hela tiden och ölen rann ut. Kycklingen blev hal och gick inte att hantera. Det kom en hel del svordomar från mig. Agnes förfärades över kycklingen och undrade om någon hade dödat den för att vi skulle äta den och VAR HADE JAG GJORT AV HUVUDET? Som om inte jag, ickeköttkycklingätaren, redan tyckte att det var ganska äckligt....
 
Efter några timmar i ugnen så åt Magnus lite, Agnes inget och Emil åt bara skinnet. Tur att jag slipper göra det här fler gånger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0