Släktkalas

 
 
 
Förra fredagen var jag ledig och stod vid spisen från kl 08-17. Nu ljög jag för jag åkte ju faktiskt och hämtade Agnes på skolan vid tolv-tiden och sedan åkte vi till Lessebo för att gå på Systembolaget. Det var ju också en upplevelse... Jag skulle handla två öl för att jag ville överraska Magnus med sorten IPA som vi aldrig testat. Nu glömde vi bort dem i helgen men i alla fall när jag gick in på bolaget utbrast Agnes väldigt högt:
- Amen mamma, här har vi ju varit JÄÄÄÄÄTTTEMÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA gånger!!!!
Jag bara tittade på henne och försökte lite "men det har vi väl inte" och alla tittade på barnen och log lite...
Jag tror Agnes har varit på Systembolaget fyra gånger max i sitt liv så det är inte standardbutiken liksom.
 
 
 
I lördags firade vi Natta och Agnes. De som kom för att fira tjejerna var mamma, Anders, Danne, farmor, farfar, Thanh, Kevin, Jonathan och Moppan. Himla kul. Jag hade bakat källarfranska som de fyllde med pulled chicken, picklad lök, inlagd chili, coleslaw, sallad, och en dressing med lite röksmak. Till efterrätt blev det katastrofal kladdkaka med blåbär och kolakakor. Jag glömde ta fram mina nybakta kanelbullar, Typiskt!
 
 
 
Agnes fick pengar, skatebord, skydd, klänningar, "kläddocka", dödskallelykta, ljus, jacka, trosor, strumpor, bikini och en massa annat. Natta fick pengar. 
 
 
 
Emil och Jonathan lekte och lekte och lekte i fem timmar. De har verkligen kul tillsammans våra gossar. Det är så kul att träffas. Släkten är viktig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0