Second hand

 
På lördag ska vi fira Agnes och Natta. Agnes önskar sig klänningar, biobiljett (hon vill se LasseMaja på bio)dagbok, my little pony och en massa annat, typ Barbiehus. Jag tänker inte köpa ett barbiehus för 1700 kr! Däremot så håller jag utkik på nätet efter begagnade. Ni som tänker köpa saker...var inte rädda för att köpa begagnat. Jag uppskattar nästan begagnat mer för då behöver vi inte vara så himla rädda om sakerna och jag får inte så dåligt samvete när sakerna är färdiganvända och skänks till något annat barn. Den här svarta klänningen köpte jag begagnad och hon älskar den. 70 kr och den såg helt oanvänd ut.
 
Jag tar flexledigt i morgon så vi kan baka och laga mat inför lördagen. Åh, vad kul det ska bli att träffa alla. Det var ett tag sedan.
 
I morse låg vi alla i sängen och Agnes hade funderingar om vad hon ska ha för tema på sitt kompiskalas. Magnus föreslog discotema och att någon skulle sätta på musiken och då skulle han glida in i discokläder och skaka loss. Agnes fnissade men såg lite skeptisk ut. Emil konstaterade bara
- Åh, då kan jag vara en gris...
 
Vi skrattade nästan ihjäl oss..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0