Hipphipphurra för vår älskade Agnes

Idag blev våran Agnes 6 år. Varje födelsedag skrattar vi och pratar om när hon kom till världen. Hon älskar berättelsen om att jag ligger på förlossningen och mitt i allt kaos säger jag:
- Titta Magnus. Det snöar!!!
Magnus ser helt skärrad och uppjagad ut och svarade:
- Va? Snurrar det?
 
Alla barnen var hemma och sjöng för Agnes i morse och hon fick ett berg av paket. TGR är väldigt bra när det gäller pryttlar. Det blev dagbok med lås, hårklämmor, inneskor, klänningar, en massa tröjor och klänningar med Frostmotiv, väckarklocka, spelet Kalahar, barbie+massa tillbehör (av storasyskonen) och Emil hade gjort teckningar. Igår när jag nattade honom så frågade jag om han inte kunde rita en teckning till Agnes i födelsedagspresent. Han tjurade och berättade att han skulle ge presenter till alla utom Agnes osv. Ibland är han väldigt taskig mot henne. 
 
I morse vaknade Emil kl 5 och ville upp och rita teckningar till Agnes (lite skämdes han väl efter igår). Hon fick bl a den här fina teckningen. Det är Agnes till vänster med den stora munnen. Emil till höger och ovanför honom är det ett snömoln eftersom han vill ha snö nu.
 
Agnes sov när vi traskade in kl 06 i morse och hon blev jätteglad för alla paket. Sedan kom en rosa skelettpyjamas med posten som hon blev skitglad för så hon ville verkligen ringa och tacka Sussie. Ibland blir man bara så stolt. 
I morse drog jag, Natta, Agnes och Emil till Leos lekland och härjade i några timmar. Det var fler än vi där i dag.... Emil blev helt överförtjust i Leo. 
 
Ikväll hängde jag upp lite vimplar och satte fram Agnes flagga på bordet. Det blev taco eftersom det var det som 6-åringen önskade och hon ville inte ha någon tårta. 
 
I morgon tar vi det lugnt. Eller så drar vi till Astrid Lindgrens värld :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0