Fredagslugn

Idag är vi lediga och bara tar det lugnt. Kl 14 ska vi till Lessebo och kolla på bio. De hade gratis filmvisning idag. Ikväll ska barne gå runt i kvarteret utklädda och de längtar verkligen. 
 
Vad mysigt det är att tassa upp, ta en kopp kaffe och lyssna på barnen när de spelar Kalahar. Agnes är helt underbar och försöker verkligen lära Emil genom att "jag hade nog inte tagit den Emil osv". Hon är en ödmjuk tjej med världens största hjärta. Hennes stora problem nu är att alla har EN bästa kompis och ingen väljer henne som bästa kompis. Vi tjatar om att man ska ha många bästa kompisar och hon tycker det är jobbigt när de andra barnen inte har "lärt sig det" än....hahahaha...jag kan se hur hon försöker förklara och förklara. Det sitter i ryggmärgen det där med att "du är min bästa kompis". Tjejer. Jag försöker få henne att inte fästa så stor vikt vid att inte vara någons bästa kompis eftersom hon har lekkompisar när hon vill ändå. Alla vill följa med henne hem och leka. Nackdelen med att alltid hämta tidigt är att hon nästan aldrig kommer hem till andra kompisar eftersom vi alltid hämtar först. Agnes och Emil har bara långa dagar på torsdagar så oftast blir det att Agnes tar med kompisar hem....när vi orkar. Vardagen bjuder på full rulle ändå!
 
Den här killen har stenkoll på att det är fredag idag. G O D I S. Sockerknarkare. 
 
Vi har en oplanerad helg. Ljuvligt. Ikväll ska vi kolla på film där uppe. Jag köpte Lasse-Majas detektivbyrå och vår dvd-läsare i datorn funkar inte längre så det blir stobildsbio ikväll. Det kommer barnen gilla.
 
I perioder leker de väldigt mycket tillsammans. De ritar ihop, leker mamma, pappa, barn, spelar spel osv. Idag har det varit en sådan dag. Det bråkas ibland men än så länge har det varit trevligt här hemma. Älskade lurvingar. Vad gjorde jag innan de kom till världen? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0