Första utvecklingssamtalet på skolan

 
 
I måndags hade jag utvecklingssamtal med Agnes fröken. Allt var bra. Hon skriver och läser och kunde alla små bokstäverna förutom q och sedan blandar hon ihop b och d. Siffrorna var lite svårare. Hon kunde räkna till 39. 
 
Agnes är en glad och positiv tjej och leker med alla. Trygg. Ibland drömmer hon och tappar koncentrationen på vad fröken säger (det känner jag igen). 
 
När det är avslappning så lägger hon sig alltid på sin plats och det händer ofta att hon somnar! Hemma känner vi att hon varvar upp hela tiden och har svårt för att varva ner så det känns ju skönt att hon slappnar av i skolan i alla fall. 
 
Agnes tjatar och tjatar om kompisar hela tiden så Magnus har sår i öronen. Nu har vi fullt upp hemma och det är inte läge för att ta hem någon kompis. 
 
Igår rensade jag ut hela hennes rum och kastade oerhört mycket grejer. Sedan hann jag måla en vägg. Fortsättning följer....
 
I helgen när vi satt och åt så ville jag att barnen skulle sitta kvar så vi kunde prata lite. Agnes hämtade en toarulle och sedan lekte vid snurra flaskan/toarulle. Vi pratade om vad som varit det bästa och sämsta med den gångna dagen och vår drömdag såg ut. Det är mysigt att sitta tillsammans och se varandra. Vi är ganska dåliga på det. Vi pratar mycket med våra barn och gör utflykter men just det här att göra något i lugn och ro tillsammans gör vi alldeles för sällan. Bättring.
 
Nu hoppas jag att vi målar klart Agnes rum i veckan och sedan kanske vi kan ta Nattas till helgen. Jag måste in till Växjö med barnen och fylla på vinterskor och vinterkläder. Alltid lika roligt....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0