Möss och skoj

 
 
 
Jag slänger in lite bilder till från våra härliga dagar i Ystad. Om ni inte har varit där så åk dit. Ystad är otroligt vackert men det krävs oftast en flytt från sin födelseort för att uppskatta den. Alla kullerstenar, korsvirkeshus, vackra stränder och sist men inte minst Ystaddialekten. Det måste upplevas på plats. :)
 
Vi har kommit in i en spelstund, jag och barnen. Det är mycket kalahar men även ett tärningsspel där man bygger ihop figurer. Det är mysigt att sitta vid köksbordet på kvällen och spela lite spel efter kvällsmaten. Tyvärr finns det lite dåliga förlorare i familjen....
 
Emil sov i en koja på sitt rum i natt. Han är för rolig. Jag la en fårfäll i kojan och sedan fick han filt och kudde och där somnade han. Han kom in till mig vid ett-tiden och sedan vaknade han illpigg kl 05. Varje morgon vaknar han så tidigt. Han pussar mig på kinden, örat och näsan och frågar försiktigt om det är morgon. Lille gosegossen. 
 
Magnus tog en mus till i garaget så idag hade de musbegravning. Barnen tyckte att det var jättespännande. Jag har fobi mot möss och sätter inte min fot i garaget mer. Agnes frågade varför musens huvud var så platt...det är grymt egentligen och Magnus tycker också att det är skitäckligt. 
 
Igår låg jag och Emil med våra surfplattor i sängen. Helt plötsligt hörde vi något ljud under sängen och jag bad Emil kolla. Han dök ner med huvudet och kom sedan upp igen.
- Vad var det för något? frågade jag.
- Inget speciellt. Det var bara en liten mus.
Jag fick hjärtklappning men ville inte visa hur rädd jag var. 
- Det var det väl ändå inte...
- Jo, en liten mus bara.
- Emil, om det är en mus under sängen så får du inte skoja om det. Var där en mus?
- Jaaa!
PANIK.
- På riktigt nu Emil. Skoja inte. Om där inte var en mus och om du skojar så måste du berätta det nu för om där är en mus så kan den bita sönder HELA HUSET! (falsettläge på min röst nu)
Tystnad.
Tystnad.
- Äh, jag bara skojade mamma.
 
Unge.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0