Sommarbilder från en ny badplats

 
 
Fy vad det är mörkt ute nu. Jag längtar efter som och sommar och lite ljus. 
 
Agnes är väldigt arg nu och skriker elaka saker "Du är ful, äcklig, jättedum, jag hatar dig, jag hoppas du dör osv". Emil tar efter och säger "Är du helt dum i huvudet, eller?". Jag blir helt matt. Phu....
 
Samtidigt så uppför de sig nog hyfsat när de är borta så det är bättre att allt kommer hemma men det tar energi. Det är även mycket syskonbråk nu. Visst är det utvecklande? Jag måste tänka att det är en fas och att det är utvecklande osv för annars blir jag helt knäpp i huvudet av allt tjafs. Jag hoppas bara att det lugnar ner sig tills vi ska till Thailand för annars blir det riktigt jobbigt.
 
Emil låg i min säng i helgen och jag läste en bok för honom. Då började han peta näsan och jag upplyste honom att det fick han göra på toan och definitivt inte i våra sängar. Jag ville inte se det liksom. Emil tittade på mig och drog täcket över huvudet och sa "mamma, nu slipper du se när jag petar i näsan". 
Thank you liksom...
 
På kvällarna läser vi Emil i Lönneberga för Emil. Jag älskar Astrid Lindgren och läser gärna Emil. Agnes gillar inte alls böckerna utan vill fortfarande ha sagor med mycket bilder. I går kunde hon inte somna och var nog vaken tills klockan var över nio. I morse gosade både jag och Magnus till henne i våra sängar och vi både kramade och kittlade henne så det var en glad men trött tjej som gick upp och satte sig i soffan. Älskade ungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0