Otäckingar på besök

Igår var vi på bio och jag var sjukt stolt över barnen. Några tjejer i skolåldern sprang fram och tillbaka och störde alla andra men deras föräldrar verkade inte tycka att det var något problem. Varför kan inte föräldrar i alla fall försöka lära sina barn vissa grundläggande saker som t ex respekt för andra. När man far runt i en biosalong och pratar/bråkar med sina kompisar så förstör man för andra. Agnes och Emil satt tysta och var helt inne i familjen. Ibland ville Agnes diskutera filmen men då viskade jag att vi får ta det sen :)
 
Till slut var det då dags för utklädnad. Emil ville vara skelettmonster och Agnes fick vara en otäck häxa. Natta är för gullig. Hon kom hit och tog med sig Robin (låtsaslillebror i mammas familj) som antagligen inte känner så många barn här men gärna ville gå halloween. De gick runt på gatan och bort till Linus och Simon och fick med sig sjukt mycket godis. Jag hade bunkrat upp så vi hade till alla monster som kom och knackade på vår dörr också. På dörren har jag hängt ett skelett som lyser när det är mörkt och barnen tycker det är jättespännande.
 
Idag är det grått och fuktigt ute. Vi har inte bestämt vad som ska hända idag. Agnes är kompissugen. Vi får se. Jag är pysselsugen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0