Matteförbättring

 
Jag vill rekommendera matteböckerna på Ica Maxi. Det är en bok som heter "10 minuter matte om dagen". I boken finns ett litet tidtagarur som barnet trycker igång och efter 10 minuter piper det och då stänger vi matteböckerna. Jag köpte en till Emil för 4-6 år och en till Agnes 6-8 år. Agnes bok är lite för svår faktiskt. Hon är jätteduktig på bokstäver men har lite svårare för siffror så det är bra att träna. De påminner mig varje dag om att vi måste räkna!
 
Idag var det en lycklig tjej som rusade upp ur sängen. Lova ska följa med Agnes hem efter skolan. Det är så viktigt för henne med kompisar och det är lite jobbigt. Jag önskar att hon inte tog det så allvarligt. 
 
Nu är det mycket på gång. I veckan måste vi få iväg kalasinbjudningarna till Agnes kalas. Till helgen är det Skåne och barndop som gäller. På söndag är det farsdag och vi måste hem tidigt för jag ska på bokklubb. Nästa vecka har jag sjukt mycket på jobbet och på måndag är det mammamiddag. Den 15 november ska Agnes ha kalas. Nu snurrar ekorrhjulet igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0