Jag längtar

 
efter att få lite mer tid med de här två huliganerna. Just nu jobbar jag, är trött, är hemma sent, åker iväg tidigt. Livet rusar iväg och jag vill bara få lite mer tid med de här två innan de tar studenten och flytter hemifrån. 
 
Igår spelade vi lite kort, jag, Magnus, Natta, Agnes och Emil. Det blev "finns i sjön". När det inte fanns fler kort i sjön så sa Emil "nämen, nu kan vi inte säga finns i sjön längre. Nu får vi säga finns i ....eh, handen". Lille godisbiten. 
 
På fredag är jag ledig. Då ska vi göra...ingenting. Kanske sätta upp lite julstjärnor typ. Jag putsade alla fönster på nedanvåningen i helgen. En början...
 
Just nu är jag på jakt efter ett begagnat barbiehus, gärna byggt i trä. Jag försöker hålla koll på Blocket men de dyker inte upp ofta. Nya kostar nästan 2 000 kr. Lite för dyrt tycker jag. Dessutom behöver fröken en ny surfplatta. 
 
Emil har en låååång önskelista uppsatt på frysen och tjatar om att vi ska skicka den till tomten. 
 
Jag älskar julen. I år ska jag inte baka så mycket (slängde julgodiset för några veckor sedan som legat i frysen ett år) utan bara gå runt i raggsockar och tända ljus. Varva ner. Jag är ledig i nästan tre veckor i jul och då ska jag spendera mycket tid med huliganerna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0