Emil ritar familjen

 
Emil gör alltid så här, visar att han inte vill att Agnes ska vara med. Jag vet inte varför men det är elakt. Jag bad honom rita en teckning med familjen. Den blåa avlånga grejen är en rymdraket. Sedan ritade han pappa, längst upp inne i rymdraketen, nedanför kommer mamma och längst ner finns Emil. Jag frågade var Agnes var "jag vill inte att hon ska vara med". Då blev jag lite sur och sa att sådana taskiga teckningar vill jag inte ha. Då ritade han en pytteliten Agnes till vänster, utanför rymdraketen. 
- Hon får i alla fall inte åka med i rymdraketen och jag gjorde henne pytteliten.
 
Syskonkärlek.
 
Igår gjorde Magnus myseftermiddag med barnen. De fick titta på film på ovanvåningen och äta popcorn. Sådant gillar jag. Att få in lite extra i vardagen. Nöjda barn.
 
Morgonen var lite kaos. Agnes åkte i badet. Emil var illhungrig. Jag blev lite sen och började morgonen med att duscha och att därefter självtorka eftersom jag hade glömt handduk...
 
I morgon blir det Skåne. Barnen älskar det och längtar redan. Agnes ser verkligen fram emot att få träffa nästkusinerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0