Sista utvecklingssamtalet

Igår hade jag sista utvecklingssamtalet gällande Agnes på Prästkragen. Vemodigt. Vilket fantastiskt jobb personalen har gjort med barnen. Jag berömde dem och sa att jag var oerhört tacksam. Agnes fröken berättade att Agnes är en härlig tjej som tar ansvar, inte minst när det kommer nya barn till gruppen. Hon är oerhört lyhörd och social. Agnes kan leka med kompisar och sedan lämna för att ta hand om t ex tjejen från Thailand som precis har börjat i gruppen. Hon har gått från att vara en bestämmande dam till att lyssna och anpassa sig, ibland nästan för mycket! Jag är så stolt över den här tjejen och när jag tänker på hur fin hon är så känns det nästan som om mitt hjärta ska spricka. Fröken berättade att gruppen är fin tillsammans och att de är 13 barn som lämnar till förskoleklass nu och att hon trodde att hon aldrig skulle få uppleva en så bra grupp igen. Barnen låter leken styra och inte vem som leker med vem. En dag hade Agnes, Lova och Alma kommit till fröken och förklarat lite förnuftigt "Vi är lite osams och klarar inte av att lösa det själva". Fröken hjälpte dem men det var inte helt enkelt och slutade med att Agnes bestämde sig för att leka själv i stället :) Lite senare kom de tillsammans och förklarade att nu var de inte osams längre....dessa tjejer. Jag önskar att alla barn får en sådan härlig start och förberedelse inför skolan. Till förskoleklassen kommer barn med oerhörd leklust, kamratskap, viktigt med regler/rätt/fel, man reder ut saker, ansvarskänsla osv. Fina, fina Agnes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0