Malmö

Förra helgen bodde vi på hotell i Malmö. Magnus fick det av mig i födelsedagspresent och barnen var väldigt uppspelat. På fredagen började vi med att gå bort till Systrarna Grene och jag handlade bl a slime till barnen. Smart drag. Barnen var sysselsatta med det hela helgen och när vi lämnade hotellet på söndagen så fanns det slime precis överallt, bord, stolar, golv, sängar... De kommer aldrig få ha slime här hemma!
 
Vi hade ett familjerum. Det var stort och rymligt med kök och rejäl lekyta. Scandic är helt okej!
 
När man är i Malmö gäller det att ha attityd :) Fast jag kände verkligen att Malmö har förändrats. För 20 år sedan tyckte jag att Malmö var tråkigt, grått och väldigt många dryga människor. Nu möttes vi av en stad som visade upp sig från sin bästa sida och människor log mot varandra. Jag hade absolut kunna tänka mig att flytta dit.
 
På lördagen började vi med en tur på stan och sedan gick vi till Möllevångstorget. Där satte vi oss och tog en öl och tittade på allt liv och rörelse. Emil gillade det. 
 
 
Sedan gick vi till Folkets park och det gillade barnen. En stor lekplats och en fontän. De tjatade och tjatade och jag sa "bada fötterna bara". Det gick sådär....
 
Helgen var jättemysig men nästa gång åker jag och Magnus dit utan barn så vi kan hänga lite på Lilla torg och shoppa.
 
 
 
På söndagen var vid Turning torso och Ribban. Sedan besökt vi Teknikens och sjöfartens hus och det kan jag verkligen rekommendera. Vi körde in till Lina och Peter i Lund och barnen lekte konstant i några timmar. Agnes hade längtat efter Edith. När vi körde hemåt svängde vi in i Hässleholm och käkade pizza. Emil åt pommes och när jag bad honom läsa på ketchupflaskan så lästa han F E L I K, Felik. Han trodde att x var k. Ungen läser. Han kan mycket mer än vad vi tror.... Helgen avslutades med kaffe hos farmor och farfar och när vi väl kom hem vid halv tio på kvällen var det en trött familj med högsta gräsmattan på gatan. Vi vann :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0