Älskade arga Agnes

Vad stora de börjar bli våra barn. Till hösten börjar de förskoleklass! Jag var på information på skolan igår och blev imponerad. Skolan i sig är ganska mörk och dyster men de har verkligen gjort det bästa av situationen. De blir tre förskoleklasser och det är 13-15 barn i varje klass. Skolan har förskoleklass samt åk 1-6. Ingen klass hade 20 elever utan det verkar vara ganska små klasser och det tror jag är positivt. Agnes ska gå varje dag från kl 08-12.15. Sedan blir det fritids. Hon kommer gilla det här.
 
Jag undrar dock hur det ska bli för Emil. Han har ju haft Agnes nära till hands hela tiden och nu kommer hon inte längre vara där. Jag vet dessutom att Emil brukar hänga med Agnes och hennes kompisar när de leker ute på gården så vi får väl se. I morse ville han dessutom inte alls gå till dagis för Linus vill inte leka med honom längre. Linus leker med en tjej i stället så Emil har börjat leka med Albin och någon anna tjej men allra helst så vill han nog leka med Linus :)
 
 
I helgen hade vi Alice hemma. De gick i klackaskor och använde läppglans. Alice och Agnes hamnade i samma förskoleklass och kommer säkert ha väldigt roligt tillsammans.
 
Igår när jag kom hem så låg den här lappen och väntade. Där ska stå:
VI ÄR VÄRLDENS BÄSTA FAMILJ. TILL LINDA.
Jag tycker också att vi har världens bästa familj och allra bäst är det när vi har även de stora barnen. Vi är halva utan dem och jag fasar redan för när de ska flytta hemifrån. 
 
Agnes är så go' och så arg. Mycket syskonbråk för tillfället och det blir inte bättre av att jag för tillfället är superstressad och har mycket i huvudet både på jobb och privat. Jag brukar alltid sova som en stock men nu är det snurrigt och oroligt i hjärnan vilket inte gör saken bättre. Allt ska hinnas med innan semestern. Helt sjukt. 
 
På torsdag kommer i alla fall min barndomskompis Angie till oss och ska sova över. Gud, vad det ska bli roligt att träffas!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0