Sötaste Emil

 
-Jag baja pjatar och pjatar mamma. Nu sover vi.
Det var det sista Emil sa till mig igår. Han har så mycket att berätta och är lite orolig över att behöva gå på dagis när Agnes ska flyttas över till skolan. Det vill han verkligen inte! Storasyster är hans trygghet. När jag påpekade att han inte är så snäll till Agnes och ofta skrattar när hon slår sig så sa han bara:
-Mamma, jag vet inte varför jag skrattar.....men jag ska säga förlåt till Agnes.
Lille skrutt. Du vet precis hur du ska göra för att charma din mamma.
 
Emil sprutar mycket spindelnät, eld, vatten och sten med tillhörande ljudeffekter. Jag svarar med att kasta bajs och fisar och det gillar han. Vi har samma humor, jag och Emil, men jag vet inte om det är så smickrande att ha samma humor som en treåring.
 
Emil vill lägga pussel och han är riktigt duktig på det. Det passar honom eftersom han har så'nt tålamod. Jag måste försöka få tag i lite begagnade pussel eftersom det visade sig att våra pussel saknar en hel del pusselbitar.
 
Båda barnen är som små kunskapssvampar för tillfället. Igår när jag kom hem så räknade Agnes till fem på spanska och sedan visade hon att hon kunde räkna minus! Språk intresserar Agnes och hon vill hela tiden lära sig nya ord på alla möjliga språk så igår blev det hej på polska och hebreiska. Emil hänger på och övar på sin engelska och sedan vill han även lära sig att skriva Agnes berättade han i morse.
 
I helgen fick Emil ett utbrott vid matbordet och rusade ifrån tokarg och ledsen. När han var på väg mot sitt rum skrek han:
-Jag älskar inte er nu!!!
 
Vi älskar alltid dig, gubben.
 
Emils fisar kan slå ut ett helt hus. Ingen överdrift. Agnes börjar ofta gråta när Emil har släppt sig. I morse frågade jag Emil hur han gör på dagis om han verkligen fiser där också.
- Jaaa, jag spjinger in ett jum och fiser och sedan spjinger jag ut fjån jummet.
Hygglo....
 
Älskade ungar. Nu längtar jag tills på fredag då vi är lediga tillsammans. Jag har tagit ledigt några dagar så jag är ledig även nästa freag och den 25 mars ska jag vara med barnen på dagis. I april bär det av till Stockholm med Agnes. Mycket roligt att se fram emot!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0