Mycket liv och rörelse

Oj, vad länge sedan jag skrev något på bloggen! 
 
Det händer massa saker och barnen har hur roliga kommentarer som helst men jag hinner helt enkelt inte och sedan har jag drabbats av vårtrötthet och somnar senast kl 21 varje kväll.
 
I morgon ska jag vara med på dagis och tänkte vara förmiddagen på Agnes avdelning och sedan gå över till Emils avdelning på eftermiddagen. Det passar alldeles utmärkt eftersom Emil var riktigt ledsen i morse och ville inte alls gå till dagis. När Magnus lämnade honom hade Emil vägrat släppa Magnus….usch.

I fredags var jag ledig och då drog jag och barnen till Leos lekland. Fullt ös och vi var där nog i fyra timmar. Emil råkade bajsa ner sig och jag hade inga extra kläder med! Han har aldrig gjort det tidigare och berättade att han ”skulle bara fisa lite”…. Jag slängde kalsongerna och byxorna hade klarat sig hyfsat men vi åkte hem för han behövde duscha av sig.

I lördags var Agnes på kalas hos Elis. Jag och Emil åkte till Växjö och handlade blommor, käkade lunch, handlade m m. Emil hade tur för på Burger King var det jubileum och det delades ut ballonger. När vi sedan åkte till Ica Maxi så var där en kille som gjorde ballongfigurer och Emil fick ett ballongsvärd. Emil sammanfattade dagen när vi åkte hem ”vilken mysig dag, mamma”. Det var mysigt och jag skämde bort honom ordentligt. När vi kom hem blev Agnes jätteavundsjuk för att Emil fått ballonger. Inte helt lätt att vara alla till lags :) Jag fick lära mig att Emil kan räkna till 49! Jag trodde att han kunde räkna till 12 typ...i helgen började han läsa också men jag tror att han faktiskt bara hade tur för visst kan inte en 3,5-åring läsa. Han ljudade fram ordet "kräm" men som sagt. Det var nog mer tur än skicklighet men han börjar kunna en hel del bokstäver nu.

I söndags var Magnus med Agnes på Mulle och hon tyckte att det var jättekul att ha med sin pappa. Jag och Emil planterade blommor och han var så nöjd med att få vattna. På eftermiddagen bestämde vi oss för att rasta barnen och det blev en tur i skogen och vid vattnet. Barnen gnällde lite innan och ville inte alls åka ut någonstans men när vi väl är framme och öppnar bildörrarna så är det som att släppa ut kossor på bete. De far ut och hoppar och klättrar, letar pinnar, busar och härjar. Jag älskar att ”luras” lite och ibland låtsas jag att det ligger brödsmulor på marken och vi letar efter pepparkakshuset och Hans och Greta och ibland låtsas jag bara att jag hörde något ljud inne i skogen och ser lite rädd ut. Fantasin har inga gränser. När vi hörde fåglarna kvittra sa jag ”barn hör ni fåglarna? Nu är våren här.”. Agnes svarade ”jag känner våren också…”. Visst var det vår i luften men sedan blev det minus två grader i natt. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0