Lång och lugn helg

Barnen är snoriga och hostiga så vi har tagit det ganska lugnt i helgen. Igår var Agnes på Mulle och Emil på gympan. Jag och Magnus konstaterade att vi måste fortsätta gå på gympan med Emil även om han inte vill i framtiden eftersom gympan får oss att känna oss som lyckade föräldrar. Emil är jätteduktig på gympan och en av få killar som inte far runt överallt. Han ställer sig i kö, gör alla övningarna, sätter sig i ringen på samlingen och han sitter stilla, han skriker inte och är inte överallt. Vi vet att det inte är tack vare oss utan att Emils personlighet är sådan. Han är försiktigt och vill inte synas eller sticka ut för mycket men som förälder så känner man sig oerhört stolt när han bara är så enkel :) Jag och Magnus skrattar och tycker att det är en perfekt klapp på axeln att gå med på Emil på gympan för man känner sig så nöjd efteråt....hahaha....
 
Den här skruttan är jättesnorig och hostig. I natt låg hon med papperservetter i handen och vaknade flera gånger och hostade och snöt sig. Hela sängen var full med snorpapper i morse.
 
I fredags morse vaknade jag av att barnen låg och sjöng en påhittad sång om att "idag kommer Natta och Zacke". De längtade efter sina syskon och till slut så kom de då. Natta hämtade barnen på dagis och Emil hade blivit jätteglad. Zacke var i Växjö nästan hela helgen och repat inför musikalen med skolan.
 
Helgen gick snabbt. I lördags avfrostade vi frysen. Herregud vad mycket is där fanns. Sedan åkte jag in till Växjö och storhandlade. I söndags var det Mulle för Agnes och gympa för Emil. Jag låg i sängen och käkade ostbågar och läste en spännande hela kvällen. Det kändes rätt då men idag när jag försökte få på mig jeansen kändes det inte lika rätt.... :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0