Argbiggan

 
 
 
 
Tänk att den här lilla fröken kan bli så arg. 

Igår var det helt hiskeligt och hon tjatade om äcklig mat och allt annat. Magnus blev arg och slängde in henne på rummet. Agnes gallskrek och jag blev arg och klampade in på hennes rum och slet av henne strumpbyxorna, kastade henne i sängen, släckte ner och sa/skrek till henne att hon fick lägga sig nu.

En timme senare gick jag in på hennes rum och satte mig och sa att vi skulle prata.

-Varför då?

-För att jag tycker inte att den här kvällen blev så bra. Agnes, vad tycker du att mamma och pappa och du själv skulle gjort annorlunda. Vad skulle vi gjort för att det inte skulle sluta så här?

-Eh, kanske om ni hade sjungit Päronsången (dagissången). Då hade jag blivit glad.

-Fast jag är ganska säker på att om vi hade sjungit Päronsången så hade du trott att vi retade dig och då hade du blivit ännu argare….. Finns det inget annat?

-Eh, om ni hade gjort som jag sa….

Blir man matt, eller? Jag bet ihop och fortsatte försöka prata…

-Men Agnes, vi är många i den här familjen och vi kan ju inte alla göra som du vill alltid. Det är ju mamma och pappa (mest mamma) som bestämmer och vi försöker bestämma så det blir bra för alla. Du skrek och förstörde kvällsmaten för alla. Finns det något annat kanske?

-Nä, då vet jag inte.

 

Jag orkar inte….

 
 
 
Emil vill ha mycket kärlek och det får han. Igår kom han hem med en teckning där han ritat sig själv som ett otäckt monster och han hade skrivit sitt namn på teckningen (tror dock att han var mest stolt över sitt monster). Lille gubben är bara 3 år och 9 månader och skriver sitt namn. Jag tror att Agnes var 4 år när hon skrev Agnes. Emil är helt insnöad på Duplo och både börjar och slutar dagen med byggandet. Igår byggde vi en robot som var nästan lika lång som mig. 
 
Snart helg igen. På fredag ska jag partaja med jobbet och på lördag är det Magnus tur. Det var den helgen :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0