Barnen fotograferar

 
Igår var vi på dop. Lilla Hayley döptes och vi var på dop i Gärsnäs. Vi blev färdigklädda lite för tidigt och för att försöka hålla barnen finklädda tills dopet så gick jag på en "kontrollerad" promenad med dem. Jag lät barnen fotografera med min mobil. Agnes tog foto på mig och Emil....
 
Emil tog foto på mig och Agnes.
20 minuter tidigare fick Agnes värsta utskällningen efter att åter igen tjafsat om kläder....att hon orkar. Att jag orkar. I vissa sammanhang vill jag bestämma klädvalet och det blir alltid tjafs. Tänk att det är så viktigt för henne att känna sig fin. Lilla loppa. Hon och Emil bråkar en del nu men det är inget jämfört med hur jag och min lillebror bråkade, men det kommer väl.... 
 
Och så själva gruppbilden.
 
Jag har en massa fina bilder från Skånehelgen som kommer att läggas upp sen. På dopet lekte Agnes och Liam och de är för söta. De har så kul tillsammans och hittar på en massa bus. De håller varandra i handen och fnissar hela tiden. Jag passade på att gosa med bäbisen. Inte ens tre månader och alldeles, alldeles underbar. 
 
Prästen var jättemysig och drog fram alla barnen så de fick se dopet på nära håll. Nackdelen var bara att de började busa och härja runt där framme :) Friska barn med mycket spring i barnen. Jag ångrar redan allt skäll mina barn fick av mig. De är ju bara barn och jätteduktiga. Båda tog i hand och hälsade på alla gäster och de gick och tackade för maten. Älskade ungar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0