Simning och varm mjölk.

Helgen gick snabbt! I lördags överraskade jag barnen (och Magnus) med frukost på Gökaskratt. Det blev mackor med bacon, stekt ägg, frukt och kaffe. Mysigt att sitta där nere när det är helt tyst. Barnen kunde inte låta bli vattnet så de fick bada en stund också. Vi körde ner där på eftermiddagen också så de fick bada en längre stund. 
 
 
Gårdagen började inte bra. Emil ville ha vit gröt och Magnus satte in en tallrik med mjölk i micron. Emil vill ju alltid hjälpa till och tog ut tallriken från micron. Då råkade han spilla den varma mjölken över hela axeln och skrek rakt ut. Magnus agerade snabbt och kastade in honom i duschen och spolade kallt. Emil grät och sa "Förlåt, det var inte meningen". Lille gubben. Som tur var så var inte mjölken färdigkokt så han fick inga brännskador. Hemskt.
 
Strax innan lunch höll vi på att avlida i värmen och drog ner till Gökaskratt. Både jag och Magnus premiärbadade. Agnes tjatade om att slippa armpuffar och vi envisades med att hon ska ha dem. Hon tyckte att hon kunde simma så jag tänkte att om jag tar med henne på djupt vatten så får hon känna hur otäckt det är att vara utan armpuffar där. Magnus stod några meter bort i vattnet och sedan fick hon ta av sig armpuffarna. Då simmar ungen. Helt orädd och inte så snyggt men simmar gör hon. Det visade sig att hon kunde simma ryggsim också. Denna unge!!! Fast hon får fortfarande ha armpuffar....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0