Mera Haväng, första lösa tanden och cykling

 
Emil fick kontakt med en ko. Alla djur gillar Emil och jag tror att det beror på att han är så lugn. Agnes har en framfart i 190 och skrämmer upp allt och alla med sin höga röst. Fast, jag tror inte att det finns en gladare och roligare tjej än Agnes. Hon är full av liv och det smittar av sig.
 
 
Emil har lärt sig cykla!!! Vi har tjatat och Magnus har satt fast en pinne i Agnes gamla rosa cykel men han har inte velat lära sig. Han har inte velat använda trehjuling och han har inte velat testa med stödhjul utan använder alltid sin springcykel. En kväll satt vi och käkade och när vi var färdiga sa Emil helt plötsligt:
- Nej, nu ska jag ut och lära mig cykla.
Jaha, sa vi och rotade fram Agnes rosa cykel. Sedan hjälpte jag honom starta och sedan cyklade han. Unge! Nu går det som satan på gatan och han har till och med lärt sig bromsa. Han ska få Agnes svarta cykel så nu ska jag hitta en ny cykel till Agnes, 20 tums. 
 
Agnes har äntligen en lös tand och den trillar av vilken dag som helst. Som hon har längtat! Hon hade hållit på och pillat sig i munnen flera dagar och till slut blev jag irriterad en kväll och frågade varför hon höll på så. Då svarade hon att det kliade och jag bad att få titta. Då såg jag att där var två tänder på gång nere och kände att båda tänderna var lösa. Hon blev så himla glad och utbrast "Det här måste vi fira!!!". 
 
Vi får fira när tanden har åkt av....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0